Wi-Fi termostat pre elektrické vykurovacie systémy
COMPUTHERM E230
COMPUTHERM E230
Popis

S Wi-Fi termostatom COMPUTHERM E230 môžete ovládať a monitorovať prevádzku zariadenia pripojeného k termostatu (napr. elektrické podlahové vykurovanie) prostredníctvom internetu pomocou mobilného telefónu alebo tabletu. Pomocou tohto výrobku môžete kedykoľvek a odkiaľkoľvek ovládať vykurovanie svojho bytu, domu alebo rekreačného príbytku. Termostat je ideálny najmä vtedy, ak svoj dom alebo byt nevyužívate podľa vopred stanoveného harmonogramu, ak ste počas vykurovacej sezóny na neurčitý čas mimo domova, alebo ak chcete počas vykurovacej sezóny využívať svoj rekreačný príbytok. Termostat je obzvlášť vhodný na ovládanie elektrických podlahových vykurovacích systémov vďaka pripojiteľnému snímaču teploty podlahy a výstupu 230 V so zaťažiteľnosťou 16 A.

Technické údaje
Užívateľské rozhranie:dotykové tlačidlá, aplikácia telefónu
Rozsah meranej teploty:-0°C – 50 °C (krokovo po 0,1 °С) - vnútorný snímač teploty
-0°C – 99 °C (krokovo po 0,1 °С) – podlahový snímač teploty
Presnosť meranej teploty (podlahový a vnútorný snímač teploty):± 0,5 °
Nastaviteľný teplotný rozsah:5°C – 99 °C (krokovo po 0,5 °С)
Nastaviteľná tolerancia spínania:±0,1 °C - ±1,0 °C (krokovo po 0,1 °C)
Rozsah kalibrácie teploty: /td>±3 °C (krokovo po 0,1 °C)
Napájacie napätie:230 V AC, 50 Hz
Výstupné napätie:230 V AC
Max. zaťaženie (spínací prúd):16 A (4 A induktívne zaťaženie)
Prevádzková frekvencia:Wi-Fi (b/g/n) 2,4 GHz

Často kladané otázky
Na čo je možné použiť izbový termostat COMPUTHERM E230?
COMPUTHERM E230 Wi-Fi termostat je špeciálne navrhnutý na ovládanie systémov podlahového alebo elektrického vykurovania. Termostat prepojí váš smartfón, notebook alebo počítač so zariadením, ktoré chcete ovládať na diaľku. Pomocou E230 môžete nastaviť teplotu vo svojej domácnosti hodinu po hodine a máte možnosť nastaviť a ovládať ju cez internet.
Zapínanie a vypínanie ovládaného zariadenia umožňuje zabezpečiť konštantnú, príjemnú teplotu a zároveň zabraňuje zbytočným stratám energie. Tento výrobok je ideálny obzvlášť v prípadoch, ak dom alebo byt nepoužívate podľa vopred stanoveného rozvrhu, ak počas vykurovacej sezóny odcestujete na neurčitú dobu, alebo ak chcete využívať chatu alebo chalupu aj počas vykurovacej sezóny.
Zariadenie možno jednoducho ovládať cez internet a na paneli s dotykovým ovládaním, resp. monitorovať prevádzkový stav. Termostat je zvlášť vhodný na ovládanie systémov podlahového vykurovania vďaka spojeného snímača teploty podlahy. Vďaka svojmu dizajnu sa dá jednoducho pripojiť k akémukoľvek elektrickému spotrebiču na 230 V. Po zapnutí výstupu sa zobrazí sieťové napätie 230 V AC.
Ako E230 znižuje celkovú sumu vášho účtu?
Model E230 umožňuje nastaviť požadovanú teplotu počas všetkých hodín dňa a noci. To znamená, že vo svojom dome budete mať vždy takú teplotu, akú potrebujete. Poskytuje vám pohodlie bez plytvania energiou. Spotrebujete len toľko energie, koľko potrebujete, takže môžete ušetriť až 30 % nákladov na vykurovanie. Energiu môžete šetriť aj vďaka diaľkovému ovládaniu, ktoré umožňuje diaľkovo vypnúť a zapnúť spotrebič, ktorý chcete ovládať v prípade neprítomnosti/cestovania.
Môžem pomocou E230 ovládať kotol alebo klimatizáciu?
Nie. Izbový termostat COMPUTHERM E230 s prepínacím režimom je špeciálne navrhnutý na reguláciu podlahových alebo elektrických vykurovacích systémov. V prípade kotlov a klimatizačných zariadení sa vyžaduje bezpotenciálové pripojenie a pri zapnutí E230 je na jeho výstupe sieťové napätie 230 V AC, jeho pripojenie ku kotlu/klimatizácii spôsobí spálenie ovládaného zariadenia!
Môže sa E230 používať len na reguláciu vykurovania?
Nie. Na termostate je možné prepínať medzi režimami vykurovania a chladenia. V režime chladenia termostat zapne klimatizáciu nad nastavenou teplotou a vypne pod nastavenou teplotou podľa zvolenej citlivosti spínania.
Aký typ batérie/napájacieho zdroja je potrebný na prevádzku zariadenia E230?
Na prevádzku zariadenia E230 nie je potrebná batéria. Na prevádzku termostatu je potrebné sieťové napájanie 230 V.
Kde si môžem stiahnuť mobilnú aplikáciu E230?
Ak používate systém Android, aplikáciu si môžete stiahnuť z obchodu Google Play. Ak používate iOS, aplikáciu si môžete stiahnuť z AppStore. Aplikácia sa nazýva COMPUTHERM E Series.
Koľko zariadení E230 možno ovládať z jedného telefónu?
Ľubovoľný počet zariadení. Každé zariadenie E230, ktoré nainštalujete, môžete pridať do aplikácie v telefóne, aby ste ho mohli ovládať z telefónu.
Nerušia sa navzájom viaceré termostaty E230 používané v jednom byte?
Nie. Každý termostat je samostatne pripojený k miestnej sieti Wi-Fi, čo zaručuje bezpečnú a neprerušovanú prevádzku zariadení. To umožňuje používať prakticky ľubovoľný počet zariadení v tesnej blízkosti bez toho, aby vznikali problémy v komunikácii medzi zariadeniami.
Naozaj potrebuje zariadenia E230 na používanie pripojenie Wi-Fi s prístupom na internet?
Zariadenie je možné používať s plnou funkčnosťou aj bez Wi-Fi pripojenia s prístupom na internet pomocou dotykových tlačidiel na termostate.. Termostat však môžete ovládať na diaľku len vtedy, keď je pripojený k sieti Wi-Fi s prístupom na internet.
Ako možno zariadenie pripojiť?
Podrobné informácie nájdete v používateľskej príručke zariadenia.
Kam treba umiestniť termostat a a jeho snímač teploty podlahy?
Termostat je vhodné umiestniť do miestnosti používanej na pravidelný alebo dlhodobý pobyt tak, aby bol v smere prirodzeného pohybu vzduchu v miestnosti, ale aby nebol vystavený prievanu alebo extrémnemu teplu (napr. slnečné svetlo, chladnička, komín atď.). Jeho optimálne umiestnenie je 0,75 -1,5 m nad úrovňou podlahy.
Pomocou snímača teploty podlahy je možné na jednej strane ovládať výstupy na základe teploty meranej týmto snímačom teploty. Na druhej strane je možné nastaviť maximálnu teplo¬tu, pri ktorej termostat vypne výstupy. Táto funkcia môže byť z bezpečnostných dôvodov obzvlášť užitočná pre podlahové a elektrické vykurovanie. Ak chcete používať snímanie podlaho¬vej teploty, odporúča sa zabudovať snímač teploty do podlahy v krátkej medenej trubici, aby ho bolo možné ľahko vymeniť v prí¬pade poruchy.
Je možné k jednému zariadeniu pripojiť viacero snímačov teploty podlahy súčasne?
Nie, k jednému zariadeniu možno pripojiť len jeden snímač teploty podlahy.
Čo mám robiť, ak sa na displeji zobrazí chyba (Er, Err)?
Ak sa na displeji zobrazí Error(Er, Err), nastavený snímač teploty nevysiela signál termostatu. Ak nie je pripojený snímač teploty podlahy, vyberte v aplikácii telefónu alebo v ponuke spotrebiča v rámci funkcie Snímač teploty (SEN) možnosť Zabudovaný snímač teploty (00). Ak je pripojený podlahový snímač, skontrolujte, či je správne pripojený.
Čo mám robiť, ak si myslím, že teplomer termostatu nemeria presne?
Teplotu meranú prístrojom možno kalibrovať, takže na ovládacom paneli sa budú zobrazovať už upravené hodnoty teploty. Kalibráciu meranej teploty možno vykonať podľa kapitoly 10.4 návodu na použitie.
Čo mám robiť, ak je signál z môjho Wi-Fi routeru slabý a zariadenie E230 je mimo dosahu routera?
Ak môžete, presuňte router bližšie k zariadeniu E230. Ďalšou možnosťou je umiestniť medzi router a zariadenie E230 zosilňovač signálu Wi-Fi, ktorý zvýši dosah routera.
Čo robiť, ak sa nepodarí pripojiť diaľkový ovládač k sieti Wi-Fi?
Stiahnite si a prečítajte si náš dokument s návrhmi na pripojenie k sieti Wi-Fi.
Čo robiť, ak máte problémy s pripojením Wi-Fi?
V prípade, že výrobok nie je možné ovládať cez internet, pretože aplikácia zobrazuje, že zariadenie nie je dostupné a zariadenie nereaguje na zmeny, došlo k strate spojenia medzi termostatom a internetovým rozhraním. . Existuje niekoľko možných dôvodov. Najpravdepodobnejší problém je spôsobený používaným Wi-Fi routerom. Z času na čas je dobré reštartovať routery vypnutím a následným zapnutím. Vo väčšine prípadov sa tým tento typ problému odstráni. Ak je výrobok po niekoľkých minútach na ovládacom paneli stále nedostupný, odporúča sa opätovne pripojiť výrobok k sieti Wi-Fi, ako je opísané v kapitole 7.2 používateľskej príručky. Ak je pripojenie úspešné, ale produkt stále nie je dostupný, odporúčame obnoviť výrobné nastavenia routera, pretože nastavenia môžu brániť pripojeniu zariadenia k internetu. Pokiaľ termostat nie je dostupný cez internet, môžete ho stále ovládať manuálne pomocou dotykových tlačidiel termostatu.
Čo robiť, ak je môj termostat dostupný na miestnej sieti Wi-Fi, ale nevidím na diaľku z inej siete Wi-Fi alebo mobilnej siete?
V takomto prípade je pravdepodobne potrebná určitá úprava routera, ktorý poskytuje váš poskytovateľ služieb, pretože niekoľko nastavení môže brániť routeru v komunikácii smerom von alebo dovnútra, môže ísť o tieto nastavenia:
- Nastavenia firewallu a osobnej úrovne zabezpečenia: je možné, že vyššie/prísnejšie nastavenia zabezpečenia sú predvolené alebo boli zmenené, v takom prípade je vhodné upraviť ich tak, že nastavené parametre sa znížia o 1 hodnotu na nižšiu úroveň a pokúsiť sa o opätovné pripojenie.
- Sieť NAT: to znamená, že poskytovateľ služieb zdieľa IP adresu medzi niekoľkými predplatiteľmi, čo je dôležité pre prevádzku z internetu do súkromnej siete a takúto adresu možno nájsť u viacerých poskytovateľov služieb. Vypnutie siete NAT môže byť tiež riešením problému s prístupom.
Uvedené zmeny je vždy možné vykonať v miestnych nastaveniach routera, a to buď tak, že prejdete na adresu https na produktovom štítku routera a zadáte meno a heslo administrátora, alebo sa telefonicky alebo e-mailom obráťte na podporu vášho poskytovateľa služieb.
Ako bude po výpadku prúdu zariadenie ďalej fungovať?
Zariadenie nebude fungovať bez napájania, ale termostat si môže pamätať nastavenia. V prípade výpadku napájania (prerušenia dodávky elektrickej energie) môže po obnovení dodávky elektrickej energie pokračovať v prevádzke bez akéhokoľvek vonkajšieho zásahu, ak je táto možnosť zvolená v nastaveniach (pozri kapitolu 10.6 používateľskej príručky).
Ako môžem obnoviť továrenské nastavenie zariadenia (resetovať ho)?
Všetky nastavenia termostatu, okrem dátumu a času, možno obnoviť na predvolené výrobné nastavenia, ako je opísané v kapitole 10.8 návodu na obsluhu.